Törnrosa a la tidigt 60-tal!



När jag letade bilder på Nermans ”solstickepojke” på internet (förra inlägget) så snubblade jag plötsligt över dessa gamla sagobilder som jag inte sett på säkert 35 år. Men eftersom de satt som tavlor i min och syrrans ”barnkammare” i flera år så känner jag igen varenda detalj. Jätte kul att hitta igen dom så här! Ibland är kombinationen internet och sökmotorer alldeles underbar. De här tavlorna hängde ovanför en grön dyscha i vårt rum i ”Riksbygget” i Klemensnäs. Nått mer ni vill veta? ;-)

PS Det var inte Nerman som gjorde dessa bilder men de fanns i ett sammanhang med honom ändå – 2 samtida svenska konstnärer – typ så.  Källa: http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=23387

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0