Flingleksaker och sjökort



Dags för ett slö-blogginlägg igen. Dvs mycket bild å lite text. Ett tidigt minne som jag har från när vi fortfarande bodde kvar i ”Riksbygget” i Klemensnäs (flyttade därifrån när jag var 9): Pappa hade satt upp ett sjökort på sovrumsväggen direkt till vänster när man kom in. Det var över Bottenhavet/Bottenviken. Han hade dragit streck på turer som vi gjort med båten över till Finland. Det minnet kom över mej när jag fick syn på detta foto ute på internet när jag skulle blogga om Kalas Puffar. De där små färglada modell-byggsatserna av fartyg och båtar, som låg i frukostflingepaketen, var lite spännande. Och vi fick klistra upp några av båtarna (max 3) på de ritade kurserna på sjökortet. Båtbyggsatserna var snabb-byggda – bara att trycka ihop skrovet med överbyggnaden – klarrt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0