Kalas-kul med månlandningen

För 40 år sedan när vi människor landade på månen för första gången så var jag bara 5 år gammal. Jag har tyvärr mycket suddiga minnen av händelsen. Jag minns att de vuxna pratade mycket om månfärden redan innan. Jag minns ockxå  att pappa kände en "gubbe" genom jobbet, Lars-Helmer A. som var väldigt pratsam. Med sin nasala röst sa han, flera gånger, att film/ljud-sändningen säääkert skulle brytas just när de landade. Han trodde nämligen att allt  var en bluff. Jag vill minnas att pappa och mamma var roade av det - speciellt som det tydligen blev  så - att det blev ett kort avbrott. Det lär ju ha berott på tekniska problem med det gav så klart Lars-Helmer "vatten på kvarnen". Jag minns att jag fick se det på TV åxå men inte mycket mer.


För övrigt så kommer jag  ihåg månlandningen (och allt stohej runt omkring den) mest på grund av frukostflingorna Kalas Puffar! De hade nämligen, i minst 1 års tid, i samband med månfärden,  en "månraketannons" på hela baksidan av flingpaketet . Man kunde köpa ett slags tält av dom som såg ut som en månraket. Ett foto visade barn som lekte i och bredvid månraketen. Det känns lite synd att jag inte var lite äldre så att jag kunde minnas mer....men då hade jag ju varit kolossalt gammal ;-D


(PS Visst var björnen mycket sötare än Honey Monster som de bytte till!) 

Kommentarer
Postat av: sanna

jaaaa! nostalgi. jag saknar björnen. honey monster är helt meningslös ju.

2009-07-21 @ 15:54:37
URL: http://patchoulie.blogspot.com
Postat av: mumln

aaaah! Minns du åxå nallen!:-) Trodde du kanske var för ung. Där ser man. Monstret är bara ...töntigt!

2009-07-21 @ 17:04:44
Postat av: sanna

jo, jag minns'n. från vääldigt tidig barndom förvisso. vet ej hur gammal jag var när monstret kom och sabbade allt.



nåja. nu blev jag råsugen på puffar med filmjölk. åååå.

2009-07-22 @ 11:11:28
URL: http://patchoulie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0