Fyra Bugg och ett hockeypulver...

Bubbelgum! Det kallades tuggummi ofta när jag var liten! Det hör man inte ofta nu va? Jag kommer ihåg sorten ”Bugg”. De var rosa och hade en längstgående skåra så att man kunde dela ett med sin bästis. Och på den tiden så hände det nog rätt ofta. hade man en mer minimalistisk syn på snask-inmundigande. Bugg hade ett ganska kraftigt tuggmotstånd och jag tror att de var ganska lätta att göra bubblor med åxå. Gör man det längre?...ingen förlust kanske. Om jag minns rätt så var det med Bugg som det följde en liten ”seriestrip” i 4-färg. Minns tyvärr inte vilken serie...eller om de varierade. Senare följde det med tatueringar. Men bara i färgerna svart, blågrönt och rött. Det var mycket vatten och hårt tryck som behövdes. Vill minnas att de satt fast ganska bra. Bättre än de mer ovanpåliggande, plastiga 4-färgstryck som mina barn fick på 90-talet.

Måste åxå skriva en rad om ”hockeypulvret”. Ett salmiak/salt-smakande  pulver som såldes i små halvgenomskinliga flaskor med röd ”napp”. De var tidiga 2-i-1 Kinderägg eftersom man sedan kunde ha nappflaskan till sin docka...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0