Snapshot från 30-talet



Lite om ett gammalt fotografi från Bs pappa Stures barndom. De bodde på Karlgård, Sörböle i Skellefteå. Sture hade 7 syskon, varav en av dom var hans tvilling Sören. Det är lätt att hitta igen dom på fotot, enäggstvillingarna, eller hur? B såg nästan exakt ut så där i den åldern åxå!

Det jag gillar med det här fotot är att det inte är taget i någon fotoateljé utan att det verkar nästan spontant. De har "ställt upp sej" i och för sig men i ett skogsbryn. Pappa Oskar verkar ha lite disciplinproblem med äldsta sonen Tore. Moster Frida (?) håller fast ena tvillingen och mamma Augusta, till höger, den andra.  Mellan dom kikar systrarna Siri och Karin fram. Tre syskon är ännu ej födda. Fotot är taget i mitten på 30-talet.    


Kommentarer
Postat av: Aggisen

Men hjälp! Hur kan man bli så identiskt lika? Jag ser två "minibjörnar"!! B ser ju ut så nu! Riktigt roligt må jag säga. A

2009-03-18 @ 23:49:16
Postat av: K

Helt fantastiskt...jag ser två "Björnar" på bilden...vilka starka gener må jag säga...

2009-03-19 @ 19:04:21
Postat av: mumln

skönt - 2 vittnen på att det inte bara är jag som VILL se sånt som inte finns! ;-)

2009-03-21 @ 19:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0