Va rädd OM gamla tanter!

Läser att en sån där sensationsdokumentär ikväll handlar om en man som är sjukligt rädd för gamla tanter. Bättre då att vara rädd OM tanter, right?!


När jag läste om programmet så kom jag plötsligt ihåg en söt händelse från när Simpan var 3 år. Hans farfars mor, då 89 år gammal. kom på besök på hösten. Vi hade hämtat henne med bilen och blev kvar ett tag ute på gården för att visa nya bastustugan och gården. Vädret var lite ruggigt...Efter ett tag blev jag avbruten i samtalet med "farmor" av Simpan som enträget drog mej i jackärmen. Jag undrade vad han ville och han viskade då med orolig röst: "Mamma, vi tar in henne nu!!"


Hon var väldigt liten och späd med många, många rynkor så han trodde nog att hon kunde typ gå sönder där ute i snålblåsten.  

image38
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0