Hejdå MACKen

Jag har upptäckt till min förvåning att jag tillhör den där konstiga mack-nostalgi-skaran! Inte så att jag samlar på mackprylar eller bygger upp en egen retro-mack på gården som flera tydligen gjort. Men jag blir glad när jag ser retrobilder från mackar. Och jag hittade flera när jag gjorde förra blogginlägget. Den nedan tycker jag är sååå häftig men den rymdes inte i förra inlägget som jag ändå lyckades trycka in 3 bilder i. Så därför får den nu ett eget inlägg! Det är en reklambild (nähä?!) från 1961 som Nordiska Museet sparat. Coola kläder. Tydligen var det skillnad på mössorna - om man var föreståndare eller anställd ..hehe. Och snacka om vilken service kunderna utlovades! Men, som sagt, tanka borde de ha fått göra själva! Sprida riskerna lite bättre... 

Till slut lite rolig allmänbildning från Wikipedia! Visste ni att vi är ensamma i Sverige om att kalla bensinstation för mack och att mack är en "förkortning" av efternamnen på grundarna till det svenska företag som tillverkade bensinpumpar?
Litegrann som med uttrycket Bitvarg.
Läs själva:
http://sv.wikipedia.org/wiki/MACK


Kommentarer
Postat av: Aggisen

Du har lyckats igen, Mumelen! Underbar bild. Och snacka om kill i magen vid blotta åsynen av Volvo-amazonen!!. Det är nåt visst med bilar från den här eran, eller hur? Som sagt, mycket tilltalande bild. TACK!

2009-04-29 @ 20:58:56
Postat av: mumln

tack så mycket din lilla proffs-smickrare! :-)

2009-04-29 @ 21:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0