Oliver - en gripande katt-historia

För ett tag sedan skrev jag om mormors och även min första bio-film. Kom på att jag även minns vilken som var Sums första film på bio. Filmen hette "Oliver och gänget". En av Disney´s mindre välgjorda/minnesvärda tecknade filmer. Den var i alla fall rejält spännande för en 3-åring. Handlingen är löst baserad på Charles Dickens roman om den föräldralöse Oliver Twist. Den handlar om den hemlösa kattungen Oliver, i New York, som börjar vara med ett gäng hundar som försörjer sej och sin husse på att stjäla. Sedan blir det så klart komplikationer men slutar med att han hamnar hos en snäll flicka i en rik familj. När filmen tog slut och ljuset tändes så blev Sum jättebesviken och började gråta. Snacka om att leva sig in i en film!


Kuriosa: Olivers bästis i hundgänget - Dodger - visst är han lite lik Sums enda favorithund - Silly? Tror det är samma sort faktiskt.

image128

Kommentarer
Postat av: Jennie Z

"En av Disney´s mindre välgjorda/minnesvärda tecknade filmer." Hur kan du skriva så?! Jag levde för Oliver och gänget. Lyckan var gjord när jag fick en dagbok med gänget på omslaget. I den vilar fortfarande många spännande, inlåsta hemligheter. Oliver var det finaste namn jag visste i många år. Den bioupplevelsen gick inte av för hackor!

2008-05-23 @ 10:09:22
Postat av: mumln

heeej jennie! kul att jag "har dej kvar" som läsare! :-D
ooops, sorry om oliver! har bara för mej att den var ganska "platt tecknat" men jag kan minnas fel (troligen inte! hehe) men bioupplevelsen kunde ju vara helgjuten ändå! - annars börjar man inte gråta när det tar slut, right!

2008-05-26 @ 18:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0