Porslin när jag var liten - Peter Pans gäng

Igår när jag slösurfade på en auktionssida dök plötsligt en servis upp som jag inte sett sedan jag var liten. Åtminstone inte med så välbevarat mönster. Kul! Det var Rörstrands Peter Pan servis. Tillverkades tydligen i slutet på 1950-talet. Hemma hos oss hade vi bara en mindre flat tallrik och en djup tallrik. Mamma serverade ofta grahams/mannagrynsgröt till lunch i djuptallriken. Diskmaskinen kom och frätte bort de fina motiven sakta men säkert. Våra barn minns dem kanske svagt eftersom jag fick dem av mamma när vi fick barn. Men jag tror faktiskt inte att tallrikarna vi hade hörde till en barn(lek)servis..?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0