"Stockholm, Motala"

För några veckor sedan så var vi på Länsmuseet Murberget (1a gången!) och gick igenom deras nya utställning "Samlat för dej" med en massa prylar från 1900 kallt fram till 1970-talet. Där fick jag syn på flera gamla bekanta prylar. De roligaste att återse var nog radion och kameran som följde med överallt under mina yngra år - säg 60-talet. Säkert många som känner igen radion för det verkar som om det i stort sett bara fanns den modellen. Hur vanlig kameran var har jag ingen uppfattning om. Den var nog lite äldre redan då för jag vet att det står "Burvik och ett telefonnummer på typ 3 siffror" inuti läderfodralet - dvs inköpt när pappa var yngre tonåring. Jodå - den finns kvar hemma fortfarande! Sedan när pappa köpte en ny kamera och vi fick "leka med den gamla så var det alltid lika kul att trycka på knappen som fällde ut hela "bälgobjektivet". Då kände jag mej som en proffsfotograf FAST det inte var nån film i.. I de där små läderfodralen fanns det olika spännande linser...en var knallröd minns jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0