Antik docka i himmelssäng

När vi fortfarande bodde kvar i Klemensnäs så hade jag en bästis som hette Ewa. Vi började nog leka ihop när vi var i 6-årsåldern och fram tills vi flyttade därifrån när jag gått ut 3an. Ofta när hon skulle gå hem så stod vi och kramades håårt längst ner i vår trappuppgång. En gång fick jag plötsligt en väldigt fin present av henne. Jag visste knappt om det var OK att ta emot den eftersom tom ett barn kunde se att det här var en väldigt gammal leksak. Men Ewa insisterade. Jag har frågat henne sedan, som vuxen, om hon inte vill få tillbaka den men NÄE den är fortfarande min. Speciellt den tillhörande handgjorda dockan i lera (?) känns 1800-tal...men vad vet väl jag. Rolig lösning på "rörliga armar" har den! (se nedan) Av den snälla barndomskompisen med de mjuka kinderna blev det en schysst polis minsann! Och leksaken finns så klart kvar...fast som alltid – endast som ”prydnad”.


Kommentarer
Postat av: Mr Evil

Nä nudu ere bloggtorka!!

2010-10-09 @ 13:27:19
Postat av: mumln

snart! snart! jag lovar... ;-) Har ju inte haft vare sig tid eller dator lättillgängligt senaste kvartalet

2010-10-26 @ 10:10:54
Postat av: X

Tss.. jag har hört rykten om att ett KONTOR skall finnas!!

2010-12-12 @ 13:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0