Milda makter - vilka recept!



För några dagar sedan när jag letade ett gammalt favoritrecept så snubblade jag över den här gamla favoritrecepthäftet. Den fanns hemma på Kallholmsberget redan när syrran och jag var i ...typ mellanstadieåldern (70-tal). Vi hittade en massa mumsiga favoritrecept i den som vi ofta bakade. Ibland skrev vi nån liten betygsättning” i marginalen”.  Cul har bakat en del ur den åxå...
Mandelhorn, finska pinnar,  chokladkakor (med hasselnötter), madame Pihlgrens kringlor, bondkakor, nötgifflar... Mmmm! Nu måste jag släppa detta innan jag ställer mej och bakar sju sorters kakor!  Björns farmor Augusta  -HON hade alltid 7 sorters kakor plus bullar/sockerkaka när vi hälsade på. Men så var hon född 1901 åxå...

Lite lustigt att det är Milda margarin som givit ut häftet med tanke på att vi är riktiga smörfantaster...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0