"-67, -67 var har du tagit vägen nu?" (Lundell)

Här kommer 2 syrror hand i hand. Gillar den bilden. Vi är på båtsemester (som varje sommar) och är ute och går, hand i hand, på Holmön. Våra badrockar ser nya ut, de kommer att följa oss på båten Eva och sedan båten Amej tills den blåa färgen på min är betydligt blekare når på övre delen av låret. Jag har ju skrivit förut om hur länge vissa favoritkläder kunde få hänga med...

 Mamma var verkligen noga med att det inte skulle blåsa i våra öron. Finns knappt ett foto där vi inte har nån slags mössa. De där landskapsdräkt-inspirerade ”hättorna” på fotot var fina. Svåra att knyta själv för det röda snöret var i ett stycke minns jag.


Kommentarer
Postat av: Aggisen

Ja! De där hättorna! De var så vackra. Jag och min syster fick en var; de var i siden-aktigt tyg, vit botten med röda rosor. Mamma tyckte det behövdes en liten spetskant, så hon sydde dit en smal, vit spetskant på båda två. De hade inga band under hakan, men min syster hade även en blå med röda rosor och den hade band i ett helt stycke. Oj vad man minns när man blir påmind... Tack. A

2010-04-03 @ 00:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0