60-tals kitch


Hittade de här små porslinsdjuren och barnbörsen när jag letade en sak nyss. Jag vet inte om ni åxå är så eller om jag antagligen ärvt mer gener från min mor än jag  vill tillstå: Den där omöjligheten att göra sig av med vissa saker som bara ”råkat bli med” år ut och år in. Alla de där sakerna är från 60-talet nämligen. Ekorren köpte/fick jag och min syster varsin av i lilla kiosken som låg ovanför skogen. På den tiden fanns det ju alltid lite prydnadsgrejer och sånt på kioskerna åxå. Var sitt lamm fick syrran och jag från tant Svea som studerade bibeln med mamma. Fanns nog lite biblisk symbolik i det gissar jag. Syrrans lamm såg inte ut som mitt. Det gjorde dom ännu finare. Tror hennes satt ner... Och börsen till slut – det var min första börs så det var i den jag samlade de där ”brunörena” som jag fick plocka ur min farfars storbörs.    


Kommentarer
Postat av: Denise

Jag är också en liten hamster... Allt från tyglappar från favoritplagg som blivit för slitna eller för små till biljetter från resor och vet inte allt... Och visst är det roligt att "hitta" dem ibland, och minnas?

2009-09-15 @ 15:15:53
Postat av: mumln

phew! skönt att vi är fler ;-)

2009-09-15 @ 21:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0