Bygga i pyjamas

En liten text till en söt bild. Sum tyckte om att ”bygga” maskiner och typ fordon när han var liten. Säkert gör de flesta grabbar och en del tjejer det åxå. På bilden är han 3 år och har just byggt en ”bil” med hjälp av diverse stolar, bilar, stortraktorn och annat, i sitt rum på Skogsvägen,  i Skelleftehamn. Och på sej har han en av alla pyjamasar som moster (mottelen) gav honom. Minns att jag bloggade om pyjamasarna  för ett tag sedan men hittar inte den texten nu. DÅ letade jag denna bild men hittade inte den. ”...Och aldrig mötas de två” På huvudet har han en Kalle Anka keps (bakvänd, ful tyvärr) som min farmor köpte åt min bror när hon var i Amerika. I Sums säng ligger en Musse Pigg handdocka som han fick när han (och vi) var i Florida 1 år tidigare.  Och alla ser väl att upp-och-ner-vända bilar blir delar till ett slags fordon...eller vad det nu var han byggde just den dan. Många år innan Byggare-Bob fanns...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0