Lättlekt docka



I år är det tydligen 50 år sedan dockan Barbie "föddes". Det påminner mej om min kära gamla Barbie. Tror förresten inte att det är en Barbie utan hennes lillasyster eller nått. Sprolla roll - jag och min syster lekte väääldigt mycket med våra "Barbies". Tror ganska säkert att vi fick dom 1971. Länge hade vi bara dessa 2. Sedan fick vi en tråkigare, lite större docka med långt brunt hår och tillhörande Ken-docka - att ha tillsammans. Men de var inte alls lika roliga att leka med. Tvillingdockorna vi fick (men med olika kläder) hade ledade knän och handleder och "riktiga" ögonfransar. Bara en sån sak!. Den tidstypiska kortkorta klänningen i plysch och spets, gröna ballerinaskor  och baddräkten följde med min docka. Långklänningen fick jag senare. Det gick mycket bra att bara ha en sån docka med ett ombyte. Tror att småtjejerna nu, som kanske har 15 liknande dockor inte alls blir lika fästa vid sina dockor...och definitivt inte lika rädd om dom. Cul fick låna den där dockan om hon var försiktig med den. Det var hon...förutom att hon ritade dit två prydliga A:n, i svart tusch, fram på långklänningen. A för Anarki - i dockhemmet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0