Kort på kort-kort



Måste bara få lägga ut denna bild direkt efter den förra eftersom den är tagen på exakt samma plats som gårdagens foto men nu på sommaren, ett halvår senare . Mamma har sytt söta sommarklänningar till oss. Modet föreskrev väldigt korta kjolar/ klänningar när vi var små. .. Kortare än så där kan det nog inte bli ;-) Minns att jag gillade det där tyget och att det fanns kvar "stuvbitar" som vi sydde dockkläder etc  av. Farmor Greta tyckte om smycken och gav oss såna med jämna mellanrum. På fotot ser man våra guld-2-öringar som hon nyss gett oss. Jag använder min fortfarande ibland. Både farmor och mamma var numismatiker (samlar på gamla mynt och sedlar) på den tiden så det var ingen slump att vi just fick ett guldmyntsmycke. Kan ni räkna ut hur "dockvagnen" ser ut som jag drar och som man bara ser skuggan av? Det var nog en mycket tidig variant av "paraplyvagn" - alltså en enklare variant av sittvagn. Konstruktionen gjorde dock att barnet fick sitta bakåtlutat och bakåtvänt - inte populärt. Den hade iaf en leksaksratt för att roa barnet. Ska se om jag hittar ett foto på den så får vi se om ni gissade rätt på utseendet! En semla till den som hade mest rätt!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0