Oväntat besök...

Jag känner ett par som bor nere i hamnen. De bor på bottenvåningen i ett  hus som har bara ca 10 meter till kajen. Förra sommaren när han var ensam hemma och lite nyvaken stod och tomstirrade ut över vattnet så tornade ett stort, svenskt militärfartyg plötsligt upp sej utanför. Han tyckte att det täckte hela vardagsrumsfönstrets utsikt. Han kunde tydligt se soldaterna som stod uppställda på däck med sina automatvapen. Snabbare än de hann dra så fick han fram sin kamera och förevigade ögonblicket. De gled förbi majestätiskt långsamt så det var inte såå svårt. Senare skickade han ett mail till sin mor i Nya Zeeland och bifogade fotot. I mailet skrev han : "I Sverige så är det inte alltid bara polisen som kommer när man  gjort något dumt ("bad")..."


Kommentarer
Postat av: En hemlig beundrare av din blogg

Hej. Här kommer en önskan om bloggen. Skulle du inte kunna skriva om hur du fick sanningen, när du själv förstod att det var rätt.

2009-06-25 @ 23:07:44
Postat av: mumln

Så länge som man är hemlig så får man inte veta så mycket! ;-). Det kan finnas mer än en anledning till att jag skriver om en del saker men inte om andra. Min mamma blev döpt 1969 i Köpenhamn - då var jag i förskoleåldern - och på den vägen är det! Lämna din mail här i kommentarfältet så kan DU få veta mer - OM jag känner dej ;-) Jag anar vem du är. Ha en trevlig sommar!!

2009-07-03 @ 16:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0