Jag vill ha huuund!

Det var Cul och jag som tjatade/gullade igenom att skaffa hund i vår familj för mer än 5 år sedan. En av våra påverkansmetoder var att i alla olika sammanhang säga "Jag vill ha huuuund!" Det kunde vara när vi såg en fin hund på håll eller nån nämnde nått om en hjälte-hund...eller egentligen, som sagt,  när som helst.

Nu när vi har hund så händer det fortfarande, ganska ofta,  att  vi roar oss med att säga (med samma bedjande tonläge) "Jag vill ha huuund!" när vi är tillsammans med Silly, hunden, och hon gör nått extra roligt eller gosigt. Jag tror det är för att påminna oss själva om hur tur vi har som faktiskt "fick hund". En som dessutom uppfyllde alla förväntningar på hur det var. En rolig sak är att det  är de andra 2 i familjen som är mest fäst vid henne nu - de som vi fick övertala...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0