Panta rei!

Och om vi ska fortsätta "prata" flythjälp och simning så minns jag fortfarande den häftiga känslan när jag äntligen lärde mej simma!  Det var i Bjuröklubb, på sommarlovet, som jag för 1a gången vågade pröva att simma utan flythjälp...och märkte att det funkade!  Jag var nog 10 år då. Sedan fanns det en badmästare (kallas de så fortfarande?!) på badhuset i Skelleftehamn som hette Max. Han var snäll och tålmodig och gick framför mej, längst bassängkanten med en slags ögla som jag kunde ta tag i om jag tappade modet. Det var han som ordnade så att  Bjuröklubb-upplevelsen bekräftades och  utsträckte sej till att kunna simma mer än 5 meter. 

Där bakom bryggan till vänster, utanför fd lotshamnen i Bjuröklubb, simmade jag själv för 1a gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0