Lättlurad trollmor

Vill ni lära er ett nytt ord som mina ungdomar använder? Jag själv lärde mej den exakta betydelsen först igår. Trollad. Sonen trollar mej minst en gång per dag...sedan länge tydligen ;-) Jag är lätt-trollad. Antagligen för att jag är konstant disträ samtidigt som jag tycker om att "uppfostra".  Och vad betyder det då - att trolla? Jo att han säger nått som han vet att jag går igång på...nått jag ogillar. Men han menar det alltså inte utan vill bara se om jag blir trollad. Vilket jag blir, om och om igen, till hans stora nöje. Den bästa trollningen, intygar dottern åxå, är när alla i rummet fattar trollningen utom den som blir trollad. Den stackarn argumenterar istället upprört mot påståendet och märker inte flinet som växer på alla de andra...


Kommentarer
Postat av: Simon

Perfekt förklaring av 'trolling', skulle funka som definition på Wikipedia.

2009-02-11 @ 23:44:55
Postat av: mumln

oj! tack! iofs citerade jag bara dej...fritt ur minnet

2009-02-12 @ 07:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0