Helsingholm-idyllen



Efter snart en vecka med riktigt bistert vinterväder känner jag att det behövs en härlig sommarbild. Håll till godo! Dessutom är det en glad bild på de sura syrrorna jag skrev om igår. Det här är ett år senare  och vi är ute på båtsemester.  Vi har tagit i land på Helsingholm,  en liten ö i Finlands sydvästra hörn. Om jag inte minns fel så bodde det ett snällt syskonpar i det gråvita huset.  En syster och bror som aldrig flyttade hem ifrån och gifte sej utan blev kvar hemma.

Vilken känsla nu när jag googlade Helsingholm och fick upp nytagna fotot nedan -  Huset finns fortfarande kvar! Men annars verkar det ha hänt en hel del vad gäller antalet båtbesök och bryggor/båthus med mera.

Om ni tycker att mitt flythjälpmedel, på fotot, ser fjantigt ut  så ska jag berätta om nått minst lika märkligt flythjälpmedel imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0