Elvis är död. Länge leve radion!



I vårt badrum står en gammal radio från när jag var liten. Syrran och jag fick den i mitten på 70-talet. Vi lyssnade på Poporama, Discorama och Rakt över disc (med Clabbe) och spelade in blandband på den. Jag minns en gång när jag var uppe i mitt å syrrans rum. Radion spelade musik, på det lilla bordet,  under fönstret . Så blev det nyhetsuppläsning  och rösten sa att Elvis Presley var död (aug 1977).  Men radion - den  levde vidare och överlevde även  min klåfingrige lillebrors hantering. Senare genomled den att vara  Sums "lekradio" - därav resterna efter Turtles-klistermärken. Den har fixat otaliga dammiga renoveringar och varit garageradio och måla-om-huset-radio.  Nuförtiden  har den nog, för det mesta, ett ganska behagligt pensionärsliv.  Den står tryggt i fönstret i badrummet och behöver bara leverera lite skön skvalmusik till duschen. Höhö.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0