Syns inte - finns inte!



"Ett litet extra tips, gör ett hål i botten på den tomma burken så sjunker den fortare." (Texten ovan)

När jag fick denna bild i ett mail nyligen så känner jag att jag vill skriva om det igen, lite utförligare; Att man bara ”dumpade” sopor i havet förut. Har nämnt det i ett blogginlägg tidigare. Jag har  tidiga barndomsminnen av att pappa sänkte våra hushållssopor, på båten, med hjälp av några stenar i soppåsen. Detta skedde alltid när vi var långt ut från land med vår lilla träbåt (på 60-talet). Några soptunnor i hamnarna fanns det inte. Enda trösten är  väl att förpackningshysterin  inte var så utbredd på 60-talet.  Så det var nog inte såna mängder  eller farliga sopor som hamnade på havets botten.  Inte från vår båt i alla fall ;-) Och ölburkarna var av plåt – inte aluminium, på den tiden. Lite bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0