Burvikshällorna - blivande arkeologfavorit?

Burvikshällorna är ett fint ställe som jag har varit till många gånger, både som barn och ungdom och några gånger då och då som vuxen åxå.  Man tar sej dit med båt och inte alls om det blåser fel vind. Nu finns där både bryggor, grillplatser, bord och bänkar med mera. När jag var liten fanns inte något av detta men det var ändå ett populärt utflyktsmål  redan då. Inne i den skyddade viken ligger båtarna och ut mot havet ligger de blanknötta berghällorna. På dom finns det mängder med ”hällristningar” från förra århundradet. De som är lite finare och mer arbetade, med bilder och inte bara namn och datum, är ofta från 30- och 40-talet. Vi var där i somras med pappa&mammas båt och det var kul att återse en del av de där inristade bilderna som jag inte sett på jättelänge. Den ni ser nedan var en av mina favoriter när jag var barn. Ska nog föreställa seriefiguren Knasen, kanske?    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0