På dagis...



Culs favoritdagisfröken hette Anna-Karin. Det är hon som syns i mitten av barnaskaran. Tyvärr flyttade hon till Njurunda innan Cul blev för stor för dagis. Bilden är från en gång när Cul hade kalas med sina dagiskompisar här hemma. Cul skymtar längst till höger.


Ibland kunde jag fundera lite oroligt om Cul hade det bra på dagis på dagarna. Det fanns ju flera mer än vilda grabbar där t ex. Kände mej ganska lugnad efter  en dagishämtning: Så snart jag kommer in i hallen upptäcker jag Cul sittandes på en äldre grabb och med barsk röst säger hon åt honom att ge sej. Hon hade säkert en stor fördel av att ha "härdats" av en 3,5 år äldre brorsa som inte hade silkesvantarna på när han "lekte" med sin lillasyster...


Jag avslutar med lite mammaskryt;-) Cul blev dagisets dator-kunnige som 5-6-åring. Hon kanske inte kunde sååå mycket om datorhantering men hon kunde mer än dagisfröknarna iaf...om man säger så. Fröknarna berättade att det var Cul som de ropade på eller hämtade när det var nått som de inte fick igång eller förstod på datorn...hehe. Vill minnas att det fortsatte så en bit upp i småskolan åxå... Storebror å pappan råkade väl IT-prägla henne en hel del kan jag tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0