Ge oss sommar nu! Eller åtminstone vår...



Nu kändes det som läge för en sorglös sommarbild från barndomen!  Året är 1966 och pappa och mamma hade kommit på den mysiga idén att ta sin lilla båt ut till Skötgrönnan för att tälta där en vecka. På den tiden var inte ön naturreservat så det var alldeles tillåtet dessutom. Tur med vädret hade vi åxå. På bilden sitter syster och jag och leker i en hyfsat stor och nice sandlåda ;-) Minnesgoda medelåldringar känner igen min spade för en Semper välling skopa.  Mamma är på väg att hoppa i land med den tidstypiska transistorradion i högsta hugg. Var inte det lite stilfullt - att de bärbara radioapparaterna var klädda i skinn dåförtiden? Med matchande beiga knappar...


Kommentarer
Postat av: Aggisen

Visst var de fräcka! Transistorradiorna(?) Vi hade en med svart skinnklädsel. Den hängde med ut på kvällarna med antennen fullt utdragen. Speciellt tisdagkvällar, då Kaj Kindvall eller Kersti Adams Ray presenterade "Kvällstoppen".



Suck... Det var tider det! Få se nu: "en radio, flera radior... eller .. nu vet jag; flera radio-apparater! Där satt den!

2009-04-03 @ 00:02:42
Postat av: mumln

svart skinnklädsel?! det lät ju jättefräckt/lyxigt! jag har bara sett de mellanbruna jag... Kersti Adams Ray hade sååå mysig röst. Hon hörs väl än ibland...nånstans

2009-04-03 @ 17:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0