"Ge kärleken"

Vi hade en söt liten kvällsritual när syrran och jag var i 3-6-års åldern. Vid läggningsdags kunde vi höra mamma ropa så här till oss: "Har ni gett pappa Kärleken nu då??" Kärleken var syskonens eget namn för att ge just pappa godnattkram. Då gick vi alltid in till honom, där han oftast låg i vardagsrumsoffan och gav honom var sin kram. Tror han tyckte det var riktigt gulligt även om han inte var den kramande typen...på den tiden.


Vår läggtid var halv 8, senast och jag minns att vi hade en svart-blå mörkläggningsrullgardin som gjorde en ljus sommarkväll kolsvart i vårt rum. Det var små kinesiska figurer med mera i reliefmönster på den...


Sedan ville ängsliga lilla Mumelen väldigt gärna att mamma skulle stå i köket och diska när hon nattat oss. Så att jag liksom kunde höra henne slamra därute tills jag somnade. Minns att jag tom började gråta när pappa pratade om att köpa en diskmaskin till lägenheten...


.

Allvarligt värre hos farbror fotografen!  Jag 4, syster 3, mor 29 och far 31.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0