Prima ballerinor


Hade tänkt använda det här fotot till gårdagens blogginlägg men så blev jag så sugen att leta rätt på gammal Non-Stop bild och Pippi-bild samtidigt som jag insåg att det fanns ganska mycket att skriva om denna bild....typ nog mkt för ett inlägg. So here we go...

På den här bilden är jag något äldre än när jag kastade godiset. Syster och jag har fått ballerinaklänningar (egentligen underkläningar) och "klackeskor" av farmor som köpt dom i Spanien. Hon gillade att åka charter och hade alltid fina presenter med sej hem. Gissa om vi gillade de där klänningarna och skorna! Cul hade dom vid några maskerader osv åxå...

Annars tycker jag bakgrunden nästan är intressantare. TV:n! Med jalusidörrar i trä så att den var som en möbel när den inte användes. De där typiska 70-tals vävtapeterna i färgglada färger...Och väggklockan som pappa drog upp varje helg (och satte på sej sin guldklocka om vi var bortbjudna) Han satt åxå alltid vid pianot och drog igenom stora delar av sin pianorepertoar på  lördag- eller söndagmorgon. Då kändes det att det var helg. Det är tyvärr svårt att få honom att göra det nu på helgerna. Han har väl kommit ifrån den traditionen...

Till vänster om oss ser man åxå hans andra instrument - dragspelet. Det hade han med sej på båten och förhöjde stämningen åtskilliga gånger när vi var ute med båtkompisar och satt runt en brasa på kvällarna. Det var/är inte ofta han spelade dragspel hemma - det var mer hans portabla båt-piano. Hans chef på 70-talet ville alltid att han skulle spela "Gamle Svarten" när han var med. Detta om detta. En bild väcker minnen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0