Lekar i bilen

Som så många andra så har vi haft en del knep för att slå ihjäl tiden när vi åkt bil tur och retur till Västerbotten. Dessa två varianter som jag påminner mej tror jag att barnen och B kommit på själv. Den första, går bara att "leka" på väg hem och går ut på att vara den första som ser en skylt där det står Sundsvall. Om man chansar lite för snabbt och ropar Sundsvall och det sedan visar sej att det står nått helt annat så förlorar man 1 redan tagen poäng. Låter kanske inte så kul men blev roligt när de 2 av hankön tog det på blodigaste allvar. Och på tal om allvar så är jag inte  fullt så road av den andra självpåhittade leken. Den uppfanns när nya Höga Kusten bron stod färdig och går helt enkelt ut på att vara den som kan hålla andan längst över bron. Bilkö på bron kan göra det gaaaanska så jobbigt. Bron är tillräckligt lång ändå. Vanns av Sum så sent som för några veckor sedan. Fnissande förbättrar inte uthålligheten liksom.


Nu på väg upp till fjällen fick jag lära mej en ny variant som jag inte hoppas att familjen vill pröva: "Man får bara andas när man sett ett djur" heter leken. Ja ni förstår ju på namnet vad den går ut på. 60 andetag är ett djur värt. Tilläggsregel: Man kan få låna 30 andetag från nästa sedda djur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0