Vass uppfostran

Nu är det dags att skriva nått om min busiga pappa igen! På 60-talet var det ganska populärt med så kallad "fri uppfostran". Det var ingenting som min mamma och pappa tillämpade. Tack för det!  Vid ett tillfälle, när jag och min syster var ganska små så hade vi en familj på besök. De hade två livliga pojkar i ungefär samma ålder (3-6-årsåldern?). Föräldrarna var ivriga förespråkare av fri uppfostran...och pojkarna var tämligen livliga. Efter ett tag hade pappa fått nog, på lördagsaftonen. Han gick resolut in till köket och hämtade frukt, fruktskål och de små, vassa fruktknivarna. Inga detaljer, men besöket avkortades väsentligt då de vilda pojkarna (som man dock inte fick styra eller säga till) hade skurit sej på mer än ett ställe... Klarrt å betarrt!  



På fotot ser man, förutom lill-mumelen och hennes föräldrar, fruktskålen med knivarna som var mode att ha framme på bordet på den tiden. Minns att knivarna hade orange/röda skaft.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0