Mina första blommor

Gula, vilt växande lejongap är verkligen en blomma som jag förknippar med min barndom i Klemensnäs. De fanns i mängder längs efter Ågrensgatan som var min raka väg till skolan. Det var kul och lite spännande att öppna gapen och tänka sej att det var ett lejons gap.

Skogsstjärnor kommer nog på "andra plats". De lyste vita i mängder på marken i den lilla skogen ovanför vårt "Riksbygget" där vi lekte en del och där fanns åxå en stig som ledde upp till gatan ovanför där fanns en liten vit kiosk där  vi handlade godis. Blomsorterna finns kvar men de små privatägda kioskerna har nästan helt försvunnit och är rivna eller står och förfaller här och där i Sverige. Synd kan jag tycka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0