30589!

Vet ni vad jag kom å tänka på för ett tag sedan? Jo...att när jag var liten så svarade man alltid i telefonen med sitt telefonnummer och det gör man inte längre. Det känns som om att det är minst 20 år sedan folk i allmänhet slutade med det. Eller har jag fel? Äldre höll nog i med det längst.


"30589" svarade jag rappt som liten...när vi bodde i Klemensnäs. Sedan, på Kallholmsberget, svarade jag "33964". Där bodde vi tills jag var i tonåren och efter det har jag suddigare minnen över de telefonnummer som passerat. Kanske kommer jag ihåg mina första telefonnummer så bra delvis för att jag fick rabbla dom högt så ofta? 
 

Kan vi inte göra ett experiment och svara i våra mobiler och hemtelefoner med vårt tel.nummer några gånger?  De som ringer oss och är över 40 kommer nog att bli en smula nostalgiska. ..


Kommentarer
Postat av: cecilia

kanske skulle passa att vi på salong december svarar så - i ren vintage-anda. :)

2008-10-16 @ 12:27:49
Postat av: muml

bra! kör på det! :-)...tiiih!

2008-10-16 @ 21:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0