Sugen på en gödselspridare...någon?

I veckan damp det ner en tjock leksakskatalog i postlådan. Såna blir jag aldrig för gammal för så jag tittade igenom den med öppet sinne. Det fanns som vanligt massa högljudda elektroniska, batterikrävande leksaker. Allt från lasersvärd till elgitarrer och enklare barndatorer. Men döm om min förvåning när jag plötsligt upptäckte flera sidor med "bonde-leksaker".  Är det  "Bonde söker fru" TV-serien som inspirerat till denna satsning tro? När jag var liten och flera årtionden senare har man ju bara sett de vanliga bondgårdsleksakerna - kossor, grisar, bonde lagård, traktor etc. Men NU minsann...år 2008 hittade jag gödselspridare (!), "balpress-konvoj" och frontharv. De kan du få leka med om du slantar upp 980 kr (efter stor rabatt). Då ingår i och för sig 2 naturtrogna halmbalar...

Kände ändå att de skulle ha varit roligare att leka med än katalogens onödigaste/fjantigaste leksak:
En vattenkokare med lampor och "ljud av kokande vatten". Hehehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0