Step by step

När min lillebror föddes så bodde vi på Kallholmsberget i ett renoverat hus som stod direkt på berget och hade en mycket kuperad tomt. Linus och Matilda som byggde huset på 1930-talet anlade trädgården i flera plan. De fyllde upp med otaliga skottkärror matjord och murade stenmurar. Svårt att föreställa sej vilket slit det måste ha varit! Det här gjorde att tomten hade ungefär 4 olika nivåer och jag minns åtminstone 7 (sju!) olika trappor. Cementtrappa, cementtrappa med järnskodda kanter, järntrappor, trätrappa och trappor av natursten. Inomhus fanns dessutom en blanksliten trätrapp. Nu återkommer jag äntligen till min lillebror ;-) - Det som är fascinerande är att ingen av oss har något minne av att han ens en enda gång ramlade i alla dessa trappor! Är inte det lite typiskt? Han var så van med dom, sedan han började tulta omkring, så det blev liksom aldrig någon riktig fara...


Kommentarer
Postat av: Loo - Veckansblogg ?

Vad tycker du om Rehab med Rihanna? tyck till i min blogg :D

2008-11-16 @ 14:37:54
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0