Ta av dej skooorna! del 2

Ett riktigt tidigt men ändå ganska tydligt barndomsminne har jag från 1966. Då var jag bara 2,5 år. Vi åkte ner till Sundsvall för att hälsa på min faster Maggan och farbror Eskil som bodde där (här) under en ganska kort period. Jag minns i alla fall att det var mysigt och annorlunda att vara och hälsa på nån i flera dagar i en helt, för mej, ny lägenhet. Minnns åxå att det var soligt hela tiden. Men det jag minns tydligast var att låten "Ta av dej skorna" spelades hela tiden på radion och att bus-farbror Eskil och pappa sjöng med och skämtade med oss barn om texten i den låten. En rolig sak är att det där "avlägsna" huset som de bodde i då - det ligger bara kvarteret nedanför där jag bor nu. Världen är liten på många sätt...ofta! 


http://www.mhm.lu.se/utb/ml/08_obl_song_ta_av_dig.pdf


PS Vissa delar av texten är inte så bra som andra delar ;-) Låten är garanterat bland mina första musikminnen iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0