Spjällen är slut?!

Vår hund vill ju inte vara sämre än "lillhusse" (se förra blogg-inlägget) så idag när vi var uppe i skogen så tog hon sig ett rejält skrovmål - enligt bild.


Skämt åt sidan: Något rovdjur hade redan ätit upp revbensspjällen...elände! Även om jag vet att känslan är irrationell så blev jag lite...o-road av att stöta på såna där lämningar när man är ensam uppe i skogen, dagen efter ytterligare en björnattack i Sverige... Undra vilket djur som kan dela ett rådjur(?) så där... Nån som vet? 

image92

Kommentarer
Postat av: Aggisen

Hu, vilket groteskt skelett! Kan det vara ett lodjur som delat det? Eller kanske en björnunge? Ja, jag vet inte. Har inga fältbiolog-kunskaper.
Tack för det fina bokmärket. Det kan vara det, eller så finns det två i samma tema. Har för mig att "mitt" är från motsatt vinkel,
att "sjuksyrran" har mörkare blå uniform och att hon också håller en nappflaska. MEN, jag är inte 100.
Tack i alla fall, söta Du!!

2008-04-01 @ 21:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0