Kiss-och-bajs-humor

1925...Ture, ett riktigt busfrö i min farmors klass, hade sett att nya lärarinnan gått in på utedasset utanför skolan i Bureå. Han slank in i utrymmet bakom dasset. Där förvarades åxå takspån* (för tak-underhåll). Ture skyndade sig att ta ett takspån och höll det sedan strategiskt precis under dass-öppningen där lärarinnan nu satt sig. När en prydlig...kringla lagt sig på spånet daskade Ture upp den där den just kom ifrån. Kan tänka mej att lärarinnans skrik hördes över halva byn...


*40 x 15 cm trälappar som man hade som takbeläggning förut. Enligt pappa förvarades de ofta i det utrymmet bakom dasset.


Den här berättelsen finns säkert i många varianter, som ni kan ha hört från nå´n lite äldre men det beror nog på att utedasset var ett omtyckt ställe för practical jokes förr i tiden...

image71

Kommentarer
Postat av: Johanna

Schysst alltså! Jag hade blivit livrädd, jag som hade svårt att gå på utedass innan jag läste det här... Blev håret bra?

2008-03-14 @ 07:11:18
URL: http://[email protected]
Postat av: mumln

uj! sorry! självhar jag haft den här berättelsen i bakhuvudet under varje utedassbesök sen jag var typ 7 år. kanske inte så snällt av mej att föra den vidare...hehehe... håret blev bra...skickar mms nu.

2008-03-14 @ 07:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0