Godaste våfflorna evver!

I början av 80-talet så skulle B och J, min och min systers pojkvänner hjälpa vår farmor med att såga, klyva och stapla ved i hennes sommarstuga i Burvik. Vi syrror följde med som..well sällskap. När grabbarna var klara så hade farmor dukat upp till något som vi alla 4 vill minnas som den godaste våffelbjudningen vi varit på!. Våfflorna  var gräddade i ett så´nt där gammalt våffeljärn/lagg som sattes direkt på/i den vedeldade järnspisen. Dessutom ställde farmor fram skålar med hemgjord sylt av åkerbär, hallon, blåbär och hjortron. Mmm! Kombinationen var ljuvlig vill jag påstå.

Som om inte det räckte som tack så stickade hon var sin tröja till vedjobbarna senare under hösten. Till oss tjejer hade hon redan stickat hur mycket som helst...Min sötaste farmor!

image88

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0