En kärleksförklaring..typ

image84

Sedan jag var liten bäbis så har min far och mor varit båtägare. Först en liten träsnipa som hette Eva.1969 köpte pappa ett  kalt plåtskrov, en Tunakryssare, som han gjorde iordning till en inredd båt. Den fick heta AMEJ efter våra initialer (lillebror kom se´n men har samma bokstav som pappa). 1971 var första sommaren som den var i vatten. EN sak (av många) som är häftigt med den är att den har hängt med i våra liv, i alla år. Vi, i familjen, och sen i barnens familjer har ju flyttat till x antal bostäder MEN båten är densamma årtionde efter årtionde. Ungefär samma känsla har säkert de som har en sommarstuga "i släkten". Men hus kan man bygga ut å tapetsera om... En båt kan man inte förändra på så många sätt. Far och mor gör så klart ständiga små förbättringar och underhåll på den...byter textilier, helrenovcerar motorn, lägger in nåtat golv, skaffar bogpropeller osv. MEN den är ändå ett nostalgins nav mitt i en ständigt föränderlig värld. Att den dessutom är mysig att vara i och åka ut med är väl nästan självklart?! Jag skriver det ändå...

Första bilden är tagen 1973 - den andra cirka 30 år senare...med en ny AMEJ-diggare - Cul!    

image83

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ååååh, mys! :) Fick du inspiration till texten av min tavla som du stirrade så drömskt på igår kväll?

2008-03-22 @ 15:41:27
URL: http://misslocksmock.blogg.se
Postat av: mumln

jo..typ så..en solnedgång sedd akterut från styrhytten på Amej är inte helt fel - förstår varför du har det fotot över sängen!

2008-03-22 @ 16:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0