En besserwisser rödnar

När vi bodde i Robertsfors jobbade jag i ett halvår på kommunens tekniska avdelning. Vid ett tillfälle så fick jag jobbet att knappa in alla egnahems vattenförbrukning. Ni vet,  man får ju själv läsa av sin vattenmätare och sedan skicka in det till kommunen för att få en slutavräkning för året. När jag suttit så och knappat i några dar, allt mellan 4 kubik (?!) till 250 så kom det flera talonger med bynamnet Vippersrönningen i adressen. En röding visste jag ju vad det var och de vippar ju när de simmar fram. Felstavat i datorn med andra ord! Vippersrödingen ska det så klart vara! Snabbt hade jag ändrat i byns alla vattenabonnenters adresser i datorn. Piiiinigt sedan när vi nästa gång passerade byns vägskylt vid E4 och jag fick se att jag hade fel fel fel.

image62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0