Alternativ vattenlek...

På tal om att vara i vatten och ha kul. Simpan och hans far Dadelen har sedan många år tillbaka en roande lek för sig så snart de hamnar i samma pool. Jag såg det senast för drygt ett år sedan. De gör dödsrullningar på varandra! Ni vet såna där som krokodiler gör med sitt byte. Rullar bytet runt, runt i vattnet så att de blir ledbrutna och slaka och lättare att kila fast under en stock på botten tills de mörats tillräckligt. Hua! Visst hörs det va jag tycker om krokodiler? Men tillbaka till Sum och Dadelen. Det är väldigt kul att se på dom när de håller på så där! "Kamperna" har ju dessutom blivit jämnare ju äldre och starkare Sum har blivit... Halva jag skäms och halva jag är full av fniss, som åskådare... Jag och Cul har sett flera förvånade, brydda och för all del roade hotellgäster och badhusbesökande som bevittnat deras dödsrullningar.

image65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0