Lite roar barn...

Alla har vi hört våra föräldrar eller far- och mor-föräldrar berätta om hur lite leksaker de hade jämfört med sina barn eller barnbarn. Jag minns fortfarande hur synd jag tyckte om min mamma när hon berättade för oss när vi var små om en sak som hon roade sig med när hon var liten. Det var på 40-talet. När hennes mamma hade köpt hem ett paket med havregryn så blev det nästan bråk bland systrarna om vem som skulle få pappersremsorna som höll ihop förpackningen. Jag tror att de fortfarande fanns kvar på förpackningarna in på 70-talet eftersom jag minns dom ganska väl. De var kanske 2 cm breda och 2 dm långa (med havreax...eller kungsörnar på?). Det som mamma och systrarna upptäckt var att man kunde blöta de där remsorna igen och då blev klistret "aktivt" och de kunde leka med dom och klistra ihop olika saker. Snacka om barn som var lättroade och billiga i drift!   

image144

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0