Tjuvlim?

När Cul var ..kanske 4 år och jag var på väg in i hennes rum för att natta henne så kände jag hur mina sockor liksom fastnade direkt innanför hennes dörröppning men jag antog att jag känt fel eller att hon bara spillt lite saft och jag bestämde mej för att göra något åt det i dagsljus. På morgonen dan efter när jag gick in till henne så blev det samma känsla igen - sockarna stannade tveksamt i början av rummet medan jag själv fortsatte in...

När jag tittade ner på golvet och böjde mej ner för att känna på golvet så upptäcker jag ett område på typ 1,5 kvadratmeter just innanför dörren som är väääääldigt klistrigt och när jag frågar Cul som vaknat lite yrvaket så säger hon med en 4årings all självsäkerhet i rösten..och som att det är det naturligaste i världen: "Jamen, det är ju mot tjuvarna mamma!" Och när jag tittar mej runt i rummet och upptäcker ett limstift som är väldigt slut och samtidigt påminner mej om att vi två kvällar innan sett filmen "Ensam hemma" så fattar ju jag åxå! Klart det skulle ha skyddat henne mot elaka inbrottstjuvar!


Ni minns väl dom elaka, korkade inbrottstjuvarna som kommer till Kevins hus när han är ensam hemma  och alla olika fällor som Kevin gillrade åt tjuvarna?
 

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0