Jobba med en humorlös chef - HELST inte!

För 12 år sedan när jag sökte jobb som receptionist/växeltelefonist så blev jag kallad på anställningsintervju.  Min tilltänkta chef ställde en mängd frågor om mej och flera pejlande frågor om vi var nöjda med 2 barn eller om det kunde tänkas bli fler. Det nekade jag bestämt till - vi var så nöjda. Men han gav ett mycket sympatiskt intryck och verkade ha humor även om han var auktoritär. Några veckor senare blev jag kallad på ytterligare en intervju till samma ställe. Nu hade de gallrat från 10 intervjuade ner till 3. Samme chef, plus en bister bisittare, ställde ännu fler frågor och ganska snart frågade chefen: "Har det hänt något sedan du var här sist som på något sätt har förändrat din situation eller möjlighet att ta jobbet?" Det var tydligt att han igen fiskade om "gravid-risken". Och jag hör mej själv, flinandes svara: "Njaaae, det skulle vara att jag är med barn då!" Hans min var obetalbar! Hehe...Jag sa ganska snabbt att jag bara skojat och det var ett riktigt lättat men generat skratt som kom från båda utfrågarna.


Jag fick jobbet och är fortfarande kvar på samma företag och det blev inga fler barn heller ;-)
 

image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0