Inget för kräsmagade...

Nu är det bekräftat som jag redan misstänkt: Att simpan (och culs) vistelse några veckor i Dominikanska Republ var nyttig för hans noja vad gäller "smuts" osv.

Det började ju lovande redan andra dan därnere när Cul skrev följande i sin blogg:


 S bor med en kille från Wales vid namn Luke. Han är riktigt schysst. I deras hus har dom inget vatten just nu, och har inte haft det sen vi kom hit. Igår skulle Luke ta en dusch med hjälp av regnvatten. Han tittade ner i baljan som han precis skulle hälla över sig, såg att det simmade omkring små kryp och sa:
- Euw. Please don't eat my brain!
Och så hällde han det över sig.


Så igår när vi sitter vid middagsbordet för att äta grekisk sallad så tittar simpan, sin vana trogen, noggrant ner i sitt glas för att se om det finns något som inte borde vara där. Det har han alltid gjort och det värsta han hittat är väl någon liten diskmaskin"rest". Nu ringlade en 2 cm lång, smal mask i vattnet. S konstaterar bara kallt att: "Jag visste att jag skulle ha nytta av att jag kollar glaset nångång" och häller sedan upp ett nytt glas vatten ur samma tillbringare. Då var det bara att bita ihop och dricka upp sitt eget vatten som precis hällts upp ur samma tillbringare. Man vill ju inte vara sämre...


Antagligen kom den från salladen och jag påminde mej tyst vad mamma alltid sa när jag var liten:"Sniglar och sånt i salladen visar bara att den är fräsch och inte varit besprutad" 

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0