Hoppla! Där rök den...

Föga anade jag som 3-åring att den käpphäst jag fick då och som jag och syrran älskade att springa runt med, några år senare skulle hjälpa mej att bli av med första mjölktanden! Oj, det sket sej i starten där! Dottern försökte lära mej igår att jag ska skriva KORTA meningar när jag bloggar...Svåååååårt! I alla fall ..jag fortsätter om käpphästen. När jag var 5 år och min första mjölktand skulle till att lossna så var det en massa yrsel från min sida om det. Den satt väldigt löst men jag kunde inte förmå mej att ta bort den utan gick omkring och surrade om hur lös den var, hur läskigt det kändes och vickade med den med hjälp av tungan. Ja, så där ni vet, som alla barn gör med sina första lösa mjölktänder. Pappa blev nog lite less att höra på allt det där jolmet så han kom på en idé. Han knöt fast en björntråd runt tanden och runt käpphästen och sen var det inge´ mer med det. Jag förstod inte hur det skulle kunna hjälpa utan fortsatte att hoppa runt med käpphästen och surra om min lösa tand. Det pappa visste men som jag inte förstod, förrän det lät "PLOPP", var ju att efter ett tag lessnade jag på att hoppa runt och släppte käpphästen, som föll i golvet...precis som tanden. Mission completed!


image13

Kuriosa: Käpphästen finns fortfarande kvar hemma hos mina föräldrar, i mycket fint skick. Den roar fortfarande mina 4 syskonbarn då och då. Tror dock inte att den fått fungera som tandutdragare mer än en gång. Ingen är så lättlurad som jag? ;-D

PS För känsliga läsare: Det tog inte ont alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0