Handskrivet..!

Min föresats när jag startade den här bloggen var att jag skulle skriva om roliga och/eller gulliga saker som kan roa en och annan (mest mej själv??). Frågan är om den här lilla berättelsen kan räknas till någon av ovanstående kategorier men själv tycker jag nog att händelsen var både kul å göööööööllig. Vad som hände denna vecka var nämligen att jag fick ett handskrivet brev från "min" vårdcentral. Handskrivet!  Tror det är första gången i mitt fyrtio-plus-liv som nått liknande hänt. Jag menar...nog för att jag är gammal men skrivmaskinen har ju funnits sedan vaddå...sent 1800-tal? Samtidigt känns det lite charmigt åxå...måste jag motvilligt medge. Men proffsigt - nej! Vad har de  t ex för dokumentation nu på att de skickat mej detta brev kan man undra. Men jag vet - de skrev det säkert med ett karbonpapper under! Ett sånt där mörkblå-lila som det gällde att vända åt rätt håll - minns Ni dom?

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0