Gapa och svälj

När simpan var ganska stor, han kanske var 12 år, så var han hemma från skolan med förkylning. Mitt på dan ringde han till mej på jobbet och lät bekymrad. Han hade huvudvärk och efter att ha letat ett tag i medicinskåpet hade han hittat alvedon MEN han undrade om man verkligen skulle svälja den hel, den var ju så stor! Eftersom jag själv lider av fobi mot att svälja medicin hel så förstod jag direkt vad han menade men jag ville ju samtidigt inte överföra min egen fobi så jag svarade hurtigt att "Ta du bara ett stort glas vatten till så går den nog ner ska du se!" Han lät fortfarande tveksam men jag hejade på... "Men mamma...jag har tagit ur den ur folien nu och den ser mer ut som en sån där patron till en pistol eller nått...men...ok" säger han sedan.

DÅ plötsligt slår det mej att det säkert ligger kvar nått gammalt stolpiller med alvedon sedan

nån varit riktigt sjuk och jag skriker "Neej..vänta! Svälj den inte, det är ett stolpiller!"

Huuuh jag får kramp i halsen än idag när jag tänker på den händelsen! 

Läkarlexikon: Stolpiller = suppositorier = "suppar" = 3 cm långa "piller" som man stoppar in i...ändalykten

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0