Blåst på godis

När Cul var liten så hade man precis börjat med reklam-tv i Sverige (TV 4) och det är ju ingen nyhet att barn tar stort intryck av reklam (åxå). Det fick vi bekräftat på ett roligt sätt när Cul var 2-3 år och jag skulle tvätta håret på henne. När jag står där och löddrar in hennes hår och tar ännu mer schampoo i min hand så säger hon plötsligt med besviken röst: "Men mamma, var är tabletterna då?!"

Ni kanske minns den reklamen för ett schampoo - i den animerade filmen kom det ut små vitaminampuller ur flaskan och de innehöll diverse vitaminer och andra nyttigheter för håret.


image11


PS  Jag vill minnas att flaskan var grå och i formen som dagens Clearasil-flaskor och att ampullerna (de som bara fanns i reklamen OBS! ;-)  var orange/gröna. Nån som minns vad det hette? Pantene Pro V har fastnat i mitt huvud...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0